Wednesday 7 November 2012

ZOO NEGARA

Hari ahad 04 November 2012.
Boleh pula tengah syok layan game.
Sepupu aku call ajak keluar.
Masa tu dia tak cakap nak pergi mana.
Bila dia sampai, dan aku masuk saja dalam kereta dia.
Dia cakap nak pergi Zoo Negara.
Aku tidak kisah pun asalkan ada orang belanja tiket masuk.
HEHEHE
Biasalaah, dah dekat minggu ke-9.
Duit pun tinggal berapa sangat saja.
Aku ikut saja mana jalan yang dia bawa. 
Sebab aku bukan tau sangat pun jalan kat KL dan Selangor ni.
Lagi pun, masa tu aku tengah bosan duduk dalam bilik sorang-sorang.
Boleh la jugakan kalau ada orang ajak jalan.
Kita orang sampai Zoo dalm pukul 12 dan keluar dari zoo dalam pukul 2.30 ptng.
Lama juga tu, lagi pun hujan masa tu.
Tak seronok sangat nak berjalan.


 Badak air nie kalau berendam, nampak macam batu besar yang ada dalam air. Lama pula tu dia berendam.

 Yang ni pula nampak macam kangaroo. Cuma dianya saiz saja kecil dari kangaroo.

 Ini kura-kura besar yang boleh hidup sampai 200 tahun. Lama tu.

 Raja rimba tengah berehat.

 Pingu - pingu. Best ke berenang dalam air sejuk.

 Ikan Arapaima ni pun dah tua. Sebab tu dia dah bongkok. Hehehehe.

 Seladang ni, kalau dapat buat korban nie. Puas makan ni. Besar sangat. Mesti banyak daging.

Ini pula adalah tapir. Aku tak tau nak tulis apa tentang dia.

Ini saja gambar yang aku ada.
Pada sepupu aku ada beberapa lagi gambar binatang.
Nanti aku ambil la gambar tu pada dia.
Ini saja untuk entry kali ini.
Lain kali aku kasi tau apa-apa yang patut.

Firdaus,
:-)





No comments:

Post a Comment