Sunday, 20 April 2014

SPECIAL MAGNET

Hari ini aku kene hadiri kursus CIDB. Kursus ini untuk ambil kad hijau yang boleh di gunakan untuk membuat tuntutan sekiranya berlaku kemalangan ketika berada di tempat kerja. Sambil itu kami di tunjukkan gambar dan video salah laku kerja serta perkara yang perlu di lakukan di tempat kerja terutamanya di tapak pembinaan. Sambil berkursus aku main satu magnet ni. Aku buat macam-macam dengan magnet tu. Aku akan masukkan gamabar apa yang aku buat dengan magnet tu.











Monday, 17 March 2014

PROJEK SEMESTER INI



  Ini gambar pada peringkat permulaan untuk menghias akuarium yang aku lakukan pada semester ini.





  Ini adalah hasil sekarang dan kemungkinan akan bertambah beberapa pokok, ikan dan hiasan di dalam akuarium ini mengikut bajet yang aku ada mengikut bajet semasa.


 Ini pula gambar anak ikan yang aku hasil dari pembiakan yang ingin aku lakukan di dalam akuarium yang aku hias.

Sunday, 23 February 2014

KEYCHAIN LEGOLAND


Inilah Keychain dari Legoland. Nak pergi sana tak tahu bila dapat pergi. Dapat keychain pn kira okeylah. Janji tambah juga koleksi.




Saturday, 15 February 2014

IKAN 2014

Untuk permulaan tahun ini aku bermula dengan ikan molly. Aku beli tidak sampai seminggu dah dapat fry ikan. Bagus betul macam ini. Sekarang aku ada fry untuk molly warna putih dengan molly bintik oren. Aku nak cari molly warna hitam, hitam putih, kuning n pelbagai lagi spesis molly. Ikan laga tetap dalam pencarian induknya. Aku dah order beberapa ekor. Cuma buat masa ini duit tidak mencukupi untuk membuat pembayaran kepada penjual. Nanti masuk duit aku bayar terus dan terus buat pembiakkan seterusnya.
Fry ikan aku tahun lepas mati. Tapi tidak apa sekurang-kurangnya ada sedikit ilmu untuk membiakkan dan membesarkan ikan laga.





Saturday, 4 January 2014

2014

Tahun 2013 telah pun melabuhkan tirainya dan kini tiba pula tahun 2014. Pada tahun ini aku nak belajar untuk biakkan ikan selain ikan laga. Ikan laga tetap juga aku biakkan dan aku telah pun menonton beberapa video untuk membiakkan ikan seperti guppy, tiger barb, molly dan beberapa lagi ikan hiasan dan aku akan cuba lakukannya dalam tahun ini. Insyallah.

Ini aku masukkan beberapa gambar anak ikan laga aku yang telah membesar. Dari beribu-ribu ekor yang menetas. Hanya ini sahaja yang hidup. Lebih kurang dalam 10 ekor sahaja. Tapi tidak apalah, aku telah mencuba yang terbaik dan aku akan cuba lagi lepas ini dan aku akan cuba untuk biakkan ikan lain juga.

Semoga apa yang aku buat ini berjaya. 
INSYALLAH




Dari banyak-banyak ini aku dapat kesan beberapa ekor ikan betina. Bolehlah guna untuk biakkan lain nanti.

Wednesday, 11 December 2013

KEYCHAIN YANG TERBARU

Keychain aku mula bertambah sekarang. Tidak tahulah aku berapa banyak keychain yang aku ada sekarang ini. Yang terbaru aku dapat keychain Singapore pemberian member sebilik aku sebab dia ade lawatan ke sana. Ada juga yang aku beli sendiri dan ada ada yang di beri oleh usu aku. Yang paling bermakna keychain pemberian dari seseorang yang istimewa.

Aku akan masukkan sekali gambar keychain terbaru aku.