Thursday 27 September 2012

DIET SAHABATKU

Tak tahulah kenapa aku ingin tulis untuk kali ini.
Mungkin kerana aku melihat makanan dan minuman yang diambil oleh salah seorang sahabatku agaknya.
Kerana aku merasa pelik dengan makanan dan minuman yang diambilnya untuk malam itu.
Siapa sahabatku itu, Tidak perlulah aku kasi tau dalam ini.
Biarlah ia menjadi rahsia.
Apa yang peliknya adalah kerana makanan yang diambilnya cumalah lauk.
Tanpa nasi pun.
Airnya pula, air tea'o limau tanpa gula.
Aku cuba minum, tapi tak boleh nak telan sebab masam gila.
Macam mana dia boleh habiskan air itu pun.
Aku tak tahulah.
Cuba kamu semua bayangkan itulah makan dan minum untuk malam ini.
Agak-agaknya boleh tak kamu semua terimanya.
Kalau perempuan tu, boleh cayalah.
Dietlah katakan.
Tapi budak ini lelaki.
ERM...
Pelik-pelik.

 Inilah lauk yang diambil oleh sahabat aku untuk makan malam.

Inilah airnya. Tak ada gula pula tu.
ISH....


ERM..
Ini sajalah entry untuk kali ini.
Kalau ada apa-apa yang aku rasa menarik.
Aku masukkan.

No comments:

Post a Comment